marți, 3 noiembrie 2009

La rand, MIRCEA GEOANA






















Am preluat de pe blogul lui Iulian Micu si afisul lui Mircea Geoana. Acum, trebuie sa recunosc: n-am umblat prea mult prin oras, dar eu nu l-am vazut pe nicaieri. Cel pe fundal alb impreuna cu Gheorghe Nichita predomina si, in paranteza fie spus, acela mi se pare mai bun decat acesta.
Asadar, analiza produsului de marketing electoral:

PUNCTE TARI:

- imaginea candidatului e agreabila, nici prea cosmetizata dar nici neglijenta
- contrastul culorilor e bun, scoate in evidenta simbolurile partidului
- plasarea pe fundalul unui cer senin poate sa trimita la nevoia si la posibilitatea oferite de candidat de seninatate “politica”, de stabilitate politico-sociala (trebuie remarcat ca fundalul e usor inedit)
- exista o unitate intre imaginea candidatului, persoanele de pe fundal si slogan: “invingem impreuna” (iarasi si aici pare usoara inedita formula folosita –de plasare a acelei multimi de oameni pe fundal- dar se pare ca se incearca sa se dea o unitate de continut intregii campanii: afis plus spot de campanie
- plasat la nivelul unei asemenea simbolistici, sloganul este singurul vazut pana acum care capata individualitate ideologica (de regula, cuvinte precum “impreuna” scot in evidenta latura puternic sociala a ideologiei social-democrate)
- sloganul foloseste cuvinte “tari” (“invingem”) care dau forta mesajului
- sloganul nu creeaza excluziune (prin folosirea formei verbale de persoana intai plural) si nu face apel la autoritatea unuia in raport cu "cei multi"
- prin raportare la marimea celor trei mesaje-text de pe afis, cel mai valorizat este sloganul (“invingem impreuna”), lucru observabil prin forma cea mai mare a caracterelor
- afisul nu este extrem de incarcat din punctul de vedere al culorilor folosite
- pozitia (din punct de vedere fizic) a candidatului e relativ naturala, expresia fetei e destinsa (lucru care mi se pare a fi un plus al afisului in conditiile in care , de cele mai multe ori, expresia strict faciala a omului Mircea Geoana e destul de putin exteriorizata)

PUNCTE SLABE:
- mesajul pe care multimea de oameni din fundal vrea sa-l transmita nu mi se pare destul de clar
- plasarea unei multimi pe un fundal nenatural (tehnica folosita doar pentru grupuri extrem de mici de oameni-politicieni sau doar pentru unul singur, cel mai probabil), creeaza o anumita lipsa de naturalete a contextului.

Pentru Iasi, afisul personalizat la nivel local mi se pare, repet, mult mai bun.

5 comentarii:

Anonim spunea...

Mircea Geoana este cel mai bun candidat la presedintie din toti cei care candideaza.Dupa parerea mea nu are puncte slabe.

D.T. spunea...

Din punctul meu de vedere, toti candidatii au si puncte tari, si puncte slabe. Acum, punctele slabe pe care le-am scos in evidenta se leaga de "produsul de marcketing electoral" Mircea Geoana.

D.T. spunea...

Si da, cred ca Mircea Geoana ar fi un presedinte mai bun decat Basescu. Cel din urma a demostrat in mandatul sau de pana acum ce a facut.Poate a cam venit vremea de o schimbare

Luchian spunea...

Nu exista puncte slabe la Mircea Geoana .Nu-l mai comparati voi ca si cum ar fi restu .

D.T. spunea...

Nimeni nu compara restul cu restul. Se pare ca am dat peste un bloc de sustinatori inflacarati :)