miercuri, 4 noiembrie 2009

Gripa porcina - o perspectiva subiectiva
















Problema gripei porcine nu prea m-a interesat pana acum decat asa din perspectiva unui strict outsider. Am citit in presa nationala ca Basescu a declarat pe acelasi fond cu Blaga ca situatia e sub control desi toti cei din jurul nostru- si ma refer aici la Ucraina- au luat masuri de izolare pana acolo incat au decis sa priveasca urat Romania. Ciudata lovitura a mai luat acum Basescu. Diplomatia sa esuata cu vecinii a iesit inca o data la lumina.

Dar sa nu politizez discutia.

Episodul cu Mircea Badea mi se pare iar cu semn de intrebare. Cred ca tot romanul a stiut ca Badea e suspect de gripa “de porc”, cum ii place lui sa spuna mai in gluma, mai in serios. Faptul insa ca nu i s-a mai dat voie sa intre in sediul Antenelor pare normal dar faptul ca Antenele erau suspectate de a-si tine personalul la munca in conditii posibile de infestare, mi se pare parca de negandit.

Oricum, nici acum nu m-a interesat care sunt simptomele. Am citit pe undeva un articol dar tot pe fuga. Apoi mi s-a parut cat se poate de lipsita de normalitate situatia ca Romania nu are nici acum acel vaccin, ca o sa-l aiba abia la anul. Ca nu stiu ce secretar de stat si-a dat demisia pentru ca a gestionat prost momentul, mai ca nu m-a impresionat cu nimic si nu stiu daca trebuia sa ma impresioneze cu ceva.

Situatia insa m-a adus intr-o forma de constientizare mai pregnanta in momentul in care, zilele trecute, am vazut intr-o statie un copil cu o masca de protectie pe fata. Probabil ca cel putin un instinct de conservare s-a activat in subconstient.

Mi-am adus aminte de imagini vazute la televizor prin Asia, cu sute de oameni prin gari, baricadati si infofoliti in tot felul de costume protectoare.

Pentru mine, ca persoana cu usoare tendinte claustrofobe, gandul ca ar trebui sa port pe fata o masca sau ca ar trebui sa ma invelesc in tot felul de vesminte de protectie, ma face sa simt ca deja nu mai am aer.

Oricum vederea acelui copil, zilele trecute, mi s-a parut ca o bucata de peisaj rupt dintr-un alt décor. Sper ca lucrurile sa nu se inrautateasca pe viitor, sa ajungem in vreo stare de paralizie urbana, fie ca e vorba de Iasi sau nu.

Niciun comentariu: