miercuri, 18 martie 2009

Despre cavaleri, regate si domnite

Cand astazi am auzit si eu pentru prima oara declaratiile facute aseara de Basescu, am crezut ca e de gluma. Imi zgarie de-a dreptul urechile vorbele “tatalui”: “e mai desteapta decat credeti.” Adica ce vrea sa zica Basescu? Ceva de genul: “Eu stiu ca voi (presa, deontologii, etc) o considerati pe “fie-mea” proasta, dar va asigur eu, presedintele, ca nu e “proasta”. “E desteapta, dom’le, e desteapta!” Parca ne-am plasa intr-o logica de tipul: crede si nu cerceta. Cum de se poate intampla ca toti o vad proasta si ea nu e. Daca presedintele insusi zice ca nu e, trebuie sa-l credem pe cuvant, mai ales ca ne-a spus-o raspicat ca “el a crescut-o”.
Am ascultat si discursul “fetei” in care anunta ca ea, Elena, ca o superwomen se “duce singura si independenta” la Parlamentul European. M-am crucit. Elena vorbea in neologisme. Nici macar nu le-am inteles. Poate ca erau traduceri “mot a mot”. Mi-a ramas in minte doar partea cu “inhamarea” de una singura la asemenea treaba europeana. Am cautat in Dictionarul de neologisme termenul. Probabil ca dictionarul meu e demodat si i-a cam trecut timpul. Ce sa-i faci. Domnisoara ar trebui sa stie totusi ca aceasta demnitate publica, legitimata de vointa populara nu ar trebui sa fie o corvoada. Boii de la jug sunt animale nobile. Cu ochi tacuti si cuminti sfintesc locul. Oare juna Basescu stie cine o fi Madison? Mai bine evit un posibil raspuns dat de buzele ei frumos conturate.
Nu stiu daca pana la urma va mai candida. Dar fata tatei e ca in basmul ala cu sarea in bucate cand fetele spuneau numai lucruri “dulci” pe placul tatalui. Ar vrea probabil Basescu sa aiba o fata inteleapta ca mezina din poveste. Cum insa toate basmele au un happy end, probabil ca Basescu a intervenit repede pe langa fata sa o mai “linisteasca”, sa consume momentul pana la “ligile europene” si, mai ales, pana la prezidentiale caci “vorba ceea” dar nu ar da bine “faza cu nepotismul” si cu lipsa sa de credibilitate prin promovarea unor asemenea antitalente.

2 comentarii:

Anonim spunea...

Povestea asta e un fel de banc cu prosti.Daca mandra fatuca vrea sa arate ca poate si fara tata, atunci avem o mica problema.Ea nu poate.Nu poate pentru simplul fapt ca singurul ei prieten din PD-L este Basescu Traian.Cel putin ea respecta profilul tanarului model.Tata e mai mult decat un parinte, e chiar un prieten.Din pacate in cazul ei singurul prieten, sau, hai sa fie doi, daca e sa punem la socoteala si pe ziaristul care s-a oferit sa semneze primul, pe lista sustinatorilor ei, ca si canduidat independent.

D.T. spunea...

In fine, ca cetatean al acestei tari poate sa candideze. Nu are decat. Problema se pune ca nu e altceva decat o miscare a lui Basescu si a PD-L-ului care va trebui sa faca ce vrea "tatal". Personal, cred ca nu am sa ma mai duc niciodata la vot in conditiile in care politica nu a devenit decat un moft pentru domnisoare de pension, pentru vedete si starlete, pentru soferi, pentru agenti de paza. Apropos, oare fiul lui Sarkosy o fi "man mmodel"?