miercuri, 3 iunie 2009

Din campania democratului Barack Obama


















Crearea unui produs de marketing electoral in orice campanie este, dincolo de ideologia partidului, de program, de uzantele nationale sau localiste, un act de creatie.
Ce aspecte trebuie avute in vedere pentru ca imaginea pe care o prezinti in fata electorului sa fie una atractiva, sa te opreasca din mers, sa te faca sa-ti arunci ochii in zig-zag (dupa spusele specialistilor privind citirea rapida),sa mai citesti si sloganul, sa-ti ramana in minte iar la vot sa aiba influenta asupra actului propriu electoral, sunt dimensiuni pe care orice "creator" trebuie sa le valorifice.
Fara indoiala ca simplitatea, precizia, contrastul, muzicalitatea sunetelor si a cuvintelor, unitatea de imagine si de continut sunt principii ce trebuie valorificate de orice partid in parte.
Ceea ce ma frapeaza este capacitatea de deschidere a "consumatorilor de campanii". Ma face sa cred ca pentru spatiul autohton suntem suficient de inchistati, de putin deschisi fata de nou. Ma intreb cum ar fi reperat si interiorizat un afis de genul celui postat de mine mai sus. E un afis cu greutate, extrem de bine facut, care transmite forta si care l-a creat pe Obama dincolo de ceea ce au insemnat mai apoi gafele sale discursive. Pun pariu cu propria perceptie ca nu am fi capabili sa raspundem pozitiv unui asemenea mesaj plasat in spatiul national. Nu pierd din vedere contextul venirii la putere a lui Obama, nu pierd din vedere orientarea Democratilor americani, nu pierd din vedere contextul intern american sau extern. Nu pierd din vedere contextul crizei care a dus la o modificare a paradigmei economice in insasi sufletul democratiei liberale traditionale. Nu pierd din vedere necesitatea pachetelor de programe cu caracter social pe care democratul le-a initiat. Dincolo insa de contextul special (repet) mi se pare ca mandatul sau e o continuare a politicilor lui Clinton in plan intern, cu limitele de rigoare.
Pozitionarea unui presedinte insa in pozitia justitiarului salvator nu mai este o optiune de maerketing electoral pentru alegerile din toamna de la noi. Demonetizarea zeilor e, de cele mai multe ori, un proces ireversibil.
Vom vedea pentru ce e timpul la noi...

Niciun comentariu: