duminică, 17 ianuarie 2010

Politicienii, magia si prostia (lectie de antropologie politica)



















Incep sa-mi imbogatesc vocabularul: flacara violet, imbogatire energetica, emisii negative, vodoo, emisie energetica, aura, stapanire energetica. M-am crucit. Cand a deschis Hrebenciuc subiectul nici macar nu am citit cu exactitate articolele dintr-o scarba imensa generata de prostia, nebunia sau ce o mai fi, ca nu pot sa-mi dau seama. Acum imi vine sa rad. Ascult Sinteza Zilei si tocmai am audiat un monolog de-al lui Vosghanian pe problema energetica a politicienilor. Aseara Mihaela Geoana amintea despre un Geoana golit de energie. I-auzi Geoana vulnerabil la dezbaterea cu Basescu ca cel din urma avea un vrajitor langa camera numarul 3.
M-astept ca Basescu sa devina vraciul sef, ideologul OTV-ului, magul romanilor. La cat de otevizati sunt unii, maine poimaine aud ca apar lacasuri de cult pentru Zeus. La ce as putea sa ma mai astept? Dar privesc emisiunea mai ceva decat o ora de “Mister Bean” sau cu alti comici ai lumii. Oare mai are rost sa ma crucesc de aberatiile si nebuniile in care mai cred superstitiosii nostri politicieni? Probabil ca nu. Nu stiu care e mai “sarit” dintre ei: Basescu ca foloseste, Hrebenciuc ca spune, Geoana si sotia ca vin acum in public si amintesc despre acelasi episod sau Vosghanian pe care anterior l-am vazut si vorbea cu atata credinta despre toate astea?
Oricum, n-am mai ras cu atata pofta demult pe un subiect atat de bun precum cel din seara asta de la Sinteza. Mi se pare total rupt de realitate. Noroc ca nu mai avem alte preocupari. Nu cred in niciun fel de religie, asa cum nu cred nici in prostii legate de magie, vrajitori si vrajitoare. Cred doar intr-o lege a compensatie: pentru ca stiu ca atunci cand primesti o palma nejustificat, de regula, destinatarul ia altele cumulat.
In rest, faptul ca acum la Sinteza se discuta live despre criza, m-a readus cu picioarele pe pamant si nici macar nu-mi mai vine sa zambesc. Oare ce e mai bine sa auzi: triste “incapacitate de plata”, “buget”, “somaj” sau “magul suprem”, “energie solara sau selenara”, “aura mogulica”,”cenru energetic polarizat”.

2 comentarii:

Adrian Melinte spunea...

Habar n-am daca pot aia sa fac smecherii paranormale. Stiu sigur ca sint oameni care cred in chestiile astea si altii care fac averi de pe urma lor. Dar pentru unul care are o mare demnitate publica, sa sustina chestii care nu pot fi probate este cel putin penibil. La Geoana ma refer.
Cu atit mai grav e ca si Basescu a fost descoperit ca tine vrajitori din astia in staff-ul cu care s-a prezentat la dezbateri. Sint curios cum o sa explice asta.
ce urmeaza: dezbaterile politice vor deveni filme SF unde vom vedea cum se bat cohortele de telepati, hipnotizatori sau mai stiu eu ce lighioane.
Sa vopsim tara in violet!

D.T. spunea...

E jenant. M-am amuzat o bucata dar acum mi se face greata. Ce mai conteaza ca tampitii de mosnegi traiesc ca prostii cu 5-6 milioane pe luna, in cazul bun cu 8-9. Ce mai conteaza ca tinerele familii se chinuie sa-si faca o casa dar de cele mai mult ori trebuie sa aleaga tot felul de imprimuturi. Ce mai conteaza ca dupa ce ai terminat o facultate, un master stai ca boul acasa ca nu ai unde lucra. Ce mai conteaza ca un copil are o alocatie care nu-i acopera nici necesitatile minime. Ce mai conteaza ca sunt tot mai multi someri. Nimic din toate astea nu mai conteaza. Doar flacarile albastre. Mi se pare mai mult decat penibil subiectul.