luni, 7 septembrie 2009

Cazul Ridzi - urmari






















Am citit o stire care, cel putin la prima vedere, m-a facut sa ma uit uluita la o insiruire de termeni si expresii fara sa inteleg, batandu-mi capul ca sa inteleg. Am citit in BZI ca Florin Chilian are dosar penal pentru trafic de persoane dupa ce a ironizat-o pe fosta doamna ministru Ridzi. De fapt, nici nu stiu de ce sunt uluita: ca Florin Chilian are dosar post hoc sau ca are dosar pentru "trafic de persoane" ???!!!
Ceva cunostinte de drept fundamental mai am, pe ici pe colo cu iz penal, civil, dar nu ma laud cu asta. Cu toate acestea nu vedeam pe nicaieri legatura de cauzalitate: cum s-a produs acel trafic de persoane in fata cladirii Ministerului pe 22 iunie????
Mi-am zis ca trebuie sa caut inca o data termenul de drept.

Trafic de fiinte umane desemneaza recrutarea, transportul, transferul, cazarea sau primirea persoanelor, prin amenintarea cu ori prin utilizarea fortei sau a altor forme de constrangere, prin rapire, frauda, inselaciune, abuz de autoritate ori de o situatie de vulnerabilitate sau prin oferirea ori acceptarea de plati sau de avantaje pentru obtinerea consimtamantului unei persoane avand autoritate asupra altei persoane, in scopul exploatarii. Exploatarea cuprinde cel putin exploatarea prostitutiei celorlalti sau alte forme de exploatare sexuala, munca ori serviciile fortate, sclavia sau practicile similare acesteia, aservirea ori prelevarea de organe.


conform www.euroavocatura.ro

Apoi:

Prin trafic de fiinte umane se intelege “recrutarea, transportarea, transferarea, adapostirea sau primirea de persoane, prin amenintare sau prin utilizarea fortei sau a altor forme de constringere, prin rapire, escrocare, inselaciune sau abuz de putere, prin utilizarea unei pozitii vulnerabile, prin darea sau primirea de bani sau de beneficii pentru obtinerea consimtamintului unei persoane care are control asupra alteia, in scopul exploatarii.

Exploatarea include cel putin prostitutia sau alte forme de exploatare sexuala, munca sau servicii fortate, sclavia sau practici similare sclaviei, servitutea sau prelevarea de organe”

(din documente oficiale ale ONU).

Din punctul de vedere al drepturilor omului, traficul de fiinte umane include:
-sclavia
-munca fortata
-violenta
-abuzul de incredere
-agresiunea fizica si psihica a persoanei.

Din perspectiva economica, traficul de fiinte umane presupune:
-interese financiare
-retele regionale si internationale de trafic de fiinte umane
-crearea conditiilor in care o persoana poate fi transformata in marfa
-circulatia ilicita a banilor pe baza carora se realizeaza traficul
-o stare de saracie accentuata a victimelor care se intorc in tara mai sarace decat au plecat, unele chiar avand datorii acumulate la plecarea in strainatate.


(Documente OIM)

Am amintit si eu momentul pe blogul meu. Filmuletul postat si pe youtube nu prezinta nici crime, nici violuri, nici agresiuni fizice, nici munca fortata, nici sclavie.
Unde o fi traficul si cine e sau sunt persoana respectiv persoanele traficate?
Se refera oare doamna Ridzi la agresiunea psihica a propriei persoane sau la ce? La o asa-zisa agresiune psihica a auditoriului? La a doua posibilitate nu ma pot gandi caci totul se desfasura in spatiul public, nu i-a obligat sau fortat nimeni pe cei care s-au oprit sa se opreasca. Ramane sa ma raportez la prima dar mi se pare ireala (nu e termenul cel mai potrivit sau exact dar altul nu-mi vine acum in minte) situatia. Doamna Ridzi agresata psihic???!!!
Nu-mi ramane asadar decat sa nu ma mai mir, sa nu mai fiu uluita de situatie sau sa mai debitez prostii despre libertatea de actiune democratica.

2 comentarii:

Anonim spunea...

Iti explic eu.
Este mai mult transfer de persoane. Monica Pidzi a fost luata din locul de onoare din guvernul asta de boarfe, timpiti si hoti si dusa in gura opiniei publice care si-a batut joc de ea si prin fata si prin spate asa cum merita.
Normal, chestia asta nu se poate sanctiona legal. Decit daca te cheama basel si una din centurioanele cu care te-ai inconjurat iti cere ajutor. Atunci iei serviciile si parchetele de coada si le trimiti sa-l bage in puscarie pe ala care n-a invatat nici pina acu cine e dictator in tara asta.

D.T. spunea...

Ironia pe care am incercat s-o exprim prin definitii consacrate sa inteleg ca la tine a devenit scarba sau revolta dupa termenii folositi. Dincolo insa de limbajul tau condamnabil e o marja de adevar din pacate. Ai grija sa nu fii acuzat pe viitor de trafic de persoane :)