luni, 19 ianuarie 2009

Sic transit gloria...mundi?

Deseori urmaresc “Sinteza Zilei”. E o emisiune care dezbate “felii” din Romania noastra. Recunosc ca Ion Cristoiu dadea o nota aparte discursurilor celor prezenti. De multe ori, “maestrul” o spunea: “…ehe…voi sunteti mai tineri inca nu ati vazut cate am vazut si cate am trait eu…”
Saptamana trecuta, pare-mi-se, era prezent Florin Piersic (era sa zic Florin Ghetau). Tema era una incendiara pentru jurnalistii de duzina sau “de tonomat”(ca sa folosesc o expresie consacrata): marele actor ar fi colaborat cu securitatea, ar fi dus o scrisoare in Franta pe vremea fostului regim. In presa nationala aparuse un articol care relata toate aceste “evenimente” insa fara vreo baza documentara.
Actorul Florin Piersic era prezent in emisiune pentru a incerca sa explice romanilor ca a fost o victima a timpurilor trecute, ca tatal sau a fost inchis, ca a intrat la facultate datorita “umilelor” sale calitati.
Am urmarit emisiunea intrebandu-ma daca asa ceva ar putea sa fie posibil. Actorul era insotit de fiul sau, Florin Piersic Jr. si povestea, in limbajul sau emotionant si mucalit in acelasi timp, secvente din viata sa. Peisajul general al emisiunii era unul cu o incarcatura emotionala puternica si ma indoiesc ca nu ar fi fost cu adevarat sincer. Ma indoiesc ca Florin Piersic ar fi avut vreun amestec politic in vechiul regim si ma indoiesc ca Florin Piersic desfasoara activitati politice acum.
Nu inteleg insa, cum un jurnalist (al carui nume nici macar nu il mai retin) a putut sa scrie un articol pe baza unor povestioare auzite, probabil, la o halba de bere. Nu inteleg care a fost miza.
Spuneam intr-o alta postare a mea ca nu stim sa ne respectam valorile. Ma gandeam cam care ar fi diferenta (calitativ vorbind) dintre filmele western cu John Wayne si aventurile lui Margelatu? Probabil ca niciuna: ambele sunt la fel de bune, cu simpla mentiune ca distanta fata de Hollywood este mult mai mare.

Niciun comentariu: