vineri, 23 ianuarie 2009

De ar fi 24 ianuarie in fiecare zi...

Am trecut azi prin Piata Unirii. Agitatie multa caci maine e in 24 si “mai marii politicii” nationale si locale se intrunesc in orasul Unirii. O multime de masini de televiziune, o multime de bannere si de steaguri atarnate pe stalpi pentru a aminti de simbolurile nationale, de simbolurile Micii Uniri. O multitudine de ghivece cu flori rosii, galbene si albastre.Masini ale administratiei locale si oameni mobilizati pentru a pregati momentul.
Am mai remarcat insa un lucru: trotuarele erau proaspat maturate. Curate bec. Indreptandu-ma si mai mult spre Palat, aceeasi curatenie. In pofida faptului ca suntem intr-o perioada in care totul e mai mult cenusiu, strazile extrem de curate mi-au dat un sentiment de prospetime. Imi amintesc cu precizie ca anul trecut, tot pentru 24, se instaurase aceeasi forfota: spatiile cu ceva muguri de iarba erau “periate” si curatate, trotuarele si strazile erau si ele “dezinfectate”, spalate. Aceasta stare de curatenie generala m-a facut sa trec cu vederea unele gropi, unele trotuare sparte. Romanul are o vorba: “daca nu ai bani sa-ti schimbi sosetele in fiecare zi, macar poarta-le curate pe cele pe care le ai.” Peste cateva ore, treburile m-au condus iar spre Piata Unirii. Pe jos, incepusera sa apara mucuri albe de tigari, ceva resturi de ambalaje si hartii. M-am posomorat gandindu-ma ca ne mai trebuie multa educatie, mult spirit civic, civilizational pana cand sa intelegem ca “asa cum ne asternem, asa dormim.” Ne mai trebuie mult timp pana cand sa fim atat de imperativi incat sa cerem institutiilor anumite standarde pe care sa le respecte si pe care sa le respectam. Ne place, in general, sa aratam cu degetul, sa cautam vinovati, sa ne “cocotam” in turnuri de fildes si, de acolo, sa privim nimicia lumii de rand. Uitam insa, ca inainte de toate, trebuie sa ne facem autocritica. Mi-am revenit repede din meditatie aducandu-mi aminte ca o minune nu tine decat maxim trei zile. Cu un zambet fluturand pe buze, mi-am zis: “de-ar fi 24 ianuarie in fiecare zi…”

Niciun comentariu: