sâmbătă, 17 ianuarie 2009

Introductio

Urmaresc de ceva vreme viata politica romaneasca, in principal. M-am nascut sub auspiciile unor vremuri cu "orizonturi rosii", cand libertatile ne erau ingradite si trebuia sa te asezi in pat cu grija ca si peretii au urechi. Adolescenta mi-am petrecut-o ascultandu-l pe Ion Iliescu. Tineretea mi-am incantat-o cu discursurile despre tehnocratii lui Victor Ciorbea si ai lui Emil Constantinescu.
Iata ca astazi ii ascult pe Mircea Geoana, pe Emil Boc si pe Traian Basescu.
Urmaresc cum aliantele politice se contureaza la noi in ultima vreme de parca ar fi babele de la sate care "fac si desfac". O adevarata vraja politica."Promovarea interesului national in conditiile crizei acerbe care a lovit Romania", aceasta pare a fi logica cel putin a ultimei Aliante dintre PSD si PD-L. "Avem nevoie de o guvernare de alianta nationala, de crearea de strategii care sa se axeze pe ramurile economiei grele" spune Boc. "Avem nevoie de stabilitate politica, de o tara care sa fie guvernabila in urmatorii patru ani, de incetarea razboaielor dintre Palate, pe fondul Tariceanu-Basescu" spune Geoana. Basescu completeaza: "In perioade speciale trebuie luate masuri speciale. Trebuie sa clarificam bazele juridice ale semi-prezidentialismului. Experienta franceza trebuie sa ne fie calauza". Dupa exact douazeci de ani, clasa politica romaneasca (imi place sa folosesc termenul) e inca in schimbare: Oprea pleaca din PSD, Orban cere demisia lui Tariceanu si Stolojan renunta la functii si demnitati publice. Si, bineinteles, sa nu uit: Elena Udrea devine ministrul turismului. Partidele politice isi definesc mai mult sau mai putin scopurile dupa criterii ideologice si actioneaza in consecinta. Mai mult, configuratia parlamentara e in continua schimbare. Sistemul de vot e, ba pe liste, ba uninominal si s-ar putea sa "ne bucuram" de inca un referendum pentru revizuirea Constitutiei peste cateva luni. Vom avea si alegeri prezidentiale pentru ca gama sa fie completa. In final,tara va deveni linistita si guvernabila.
Iata deci o viziune feminista asupra vietii politice, o scurta trecere in revista a catorva perceptii personale de inceput pe care imi permit sa le scriu pe acest blog. O modalitate de a vedea lumea si un modus vivendi, un inceput...

Niciun comentariu: