vineri, 29 mai 2009

Europarlamentare. partea a 2-a

Am gasit pe IasiPlus macheta folosita pentru promovarea candidatului PSD la europarlamentare, Catalin Ivan. Dupa cum spuneam intr-o postare proprie anterioara am sa incerc sa realizez o analiza din perspectiva proprie coreland-o cu elementele care tin de marketingul electoral.












PUNCTE TARI:
- se respecta “legea celor trei culori” prezenta in marketingul electoral prin care se afirma ca un afis trebuie sa fie cat mai simplu, cu maxim trei culori
- contrastul culorilor este bun
- culorile scot in evidenta simbolurile partidului
- afisul este vizibil
- candidatul este scos pe fundal “nenatural” pentru a se scoate in evidenta persoana (o conditie folosita mai ales cand e vorba de uninominal, la ultimele alegeri pentru Parlamentul national facandu-se uz de aceasta tehnica din plin)
- expresia fizica a candidatului transmite o atitudine pozitiva, din acest punct de vedere se creeaza un anumit grad de corelatie intre imaginea candidatului si slogan
- sloganul este simplu, usor de retinut, vizibil, cu tenta pozitiva (plasarea cuvantului “bine” mi se pare o alegere destul de reusita fie ca e vorba de PSD sau de celelalte partide)
- plasarea pe banda de jos a cuvintelelor-cheie (numele candidatului si Parlamentul European) aduce un plus afisului
- pozitia frontala a privirii creeaza un anumit link cu privitorul

PUNCTE SLABE:

- sloganul “Alege bine!” creeaza un anumit tip de excluziune dar nu are individualitate ideologica (remarca e valabila pentru toate mesajele vazute si la PNL si la PD-L)
- Fraza de pe banda de jos e prea lunga (de obicei se evita plasarea de fraze pe afise; as fi pus simplu: “Alege CATALIN IVAN in PARLAMENTUL EUROPEAN!” sau “CATALIN IVAN, singurul IESEAN in Parlamentul European!”)
- cravata mergea putin mai aranjata (detaliul insa este minor), ideea e ca imbracamintea impecabila, inclusiv nodul la cravata suficient de strans duc cu gandul la un anumit tip de tinuta fizica si morala; aici, imaginea candidatului nu creeaza impresia contrara si nici nu se propune asa ceva atat timp cat se coreleaza imaginea cu sloganul

Per total, mi se pare buna campania PSD pentru Parlamentul European. Exista un anumit tip de corelatie intre mesajele, afisele de la nivel local cu nivelul central, asta chiar daca includem momentul sesizat de presa in ultima saptamana cu ceea ce Catalin Ivan a numit "nevoia de dublare". Nu stiu daca a fost eroare dar, personal, cred ca pentru viitor s-ar putea realiza afise cu mai multe pozitii sau ipostaze ale unui anumit candidat (vorbesc aici ca simpla strategie de marketing). Poate fi un concept nou neutilizat pana acum de niciun partid (asta daca e sa ma raportez la campaniile pe care le-am urmarit in ultima vreme la noi sau in afara).

Niciun comentariu: