luni, 24 ianuarie 2011

De 24 Ianuarie



Anul acesta nu am fost in Piata Unirii. De vreo patru ani am tot mers, dar anul acesta am sarit peste. Ma gandeam "la ironia sortii": anul trecut am mers pe un frig de crapau pietrele, iar acum nu. Nu m-a manat "niciun fior patriotic", nici nimic. M-am gandit la un moment dar apoi mi-am zis ca am foarte mult de lucru si ca ar fi mult mai rational si mai cumpatat sa-mi rezolv alte treburi strict personale. Am urmarit la TV la un moment dat ce s-a intamplat in Piata. E pacat. Mare pacat ca ceremoniile nu sunt mai "intime", strict legate de insemnatatea evenimentului istoric. Daca ar fi dupa mine le-as vedeam mult mai legitim desfasurabile doar in prezenta autoritatilor locale. Pentru ce sa-si mai aminteasca doar asa din cand in cand si cei de la Bucuresti ca Iasul exista si totul sa se transforme intr-un fel de festivism lipsit de substanta reala? Pentru ce sa vezi in Piata oameni disperati si huiduind din cauza politicienilor actuali? Frumusetea acestei Sarbatori consta in simbolistica ei neprihanita.
In consecinta, ceea ce merita este o calduroasa urare Iasului in general: Pentru IASI, ORAS AL UNIRII!

4 comentarii:

M.B spunea...

Imi amintesc de frigul indurat.Dar a fost si o parte frumoasa, eram reprezentantii presei :).Imi inghetase mana pe declansator dar nu puteam sa ratez un instantaneu cu BAGA BASE!

D.T. spunea...

Apoi cine era urcat "pe pereti" sa-l vada pe Basescu :):):). Eu "mi-am negociat pozitia"...:). Oricum te-ai dovedit a fi un fotograf bun sau o fi fost vina aparatului ....:). Si apropos astept sa mai vad niste cadre bune precum cele din Elvetia sau astia de peste Ocean nu au? :)

M.B spunea...

Cat de curand ies la vanatoare!Sper sa prind ceva din gerul de aci!

D.T. spunea...

Astept noi cadre profesioniste :)