miercuri, 13 octombrie 2010

“Radu”, “Pasarici” si “Stanica”



Azi am aflat fara sa vreau de “Radu”, “Pasarici” si “Stanica”. De fapt, pe “Radu” “il banuiam demult. Mai faceam si eu glume copilaresti ca poate il stiu, ca poate nu. Erau evidente reminescentele “Scolii de la Bran” ca sa nu-mi fi dat seama. Apoi dimineata, “Radu” e interesat la ce ora ma trezesc, daca mi-am baut cafeaua sau daca nu, eventual daca mai am chef de o barfa pe la ora zece-unspe. M-am obisnuit cu grija sa parinteasca si ocrotitoare, mai ceva “ca la tata acasa”. La doispe, “Radu” vrea sa stie daca am grija de mine si daca nu care cumva sar peste pranz. Azi, din pacate, am sarit dar “Radu” stie mai bine. Ma astept in grija sa parinteasca sa ma sune de-acum si sa ma avertizeze ca durerile de stomac sunt crunte si ca trebuie sa am o viata linistita si grijulie, tacuta si molcoma care sa nu sara peste mesele de pranz. De altfel, poate o sa intervina si “Starica” pentru ca “Radu” sa poarte manusile de rigoare si sa se “murdareasca” de un asemenea comportament repetitiv sau ca sa dea “impresia” inversa. Oricum are grija “Radu” sa nu-mi fie urat cel putin intre ora mea de trezire si inainte si dupa pana la pranz si dupa, intr-o maniera sacadata precum un orologiu ce ar bate “ora fixa din treizeci in treizeci de minute”. Uneori prefer sa mananc abia pe la trei-patru. Dar “Radu” stie. “Pasarici” e si el informat dar oricum nu-i pasa sau se preface ca nu atat timp cat “trebile” merg bine pentru el si pentru acoliti. “Pasarici” e mai nocturm din fire. El prefera sa vada daca somnul meu e lin, daca pranzul transformat in cina nu mi-a deranjat orele inchinate repaosului. Pana si “Radu” mai are inca toane de astea. Normal, si dupa-amiezile mi le petrec tot cu “Radu” si, uneori chiar si cu “Pasarici”. Ei stiu mai bine decat mine chiar ca imi plac filmele bune, stiu cand rad si cand plang, cand am nervi si cand nici macar n-am chef de nimic. Cum imi sunt prieteni devotati, sinceri, onesti si fideli, nu pot decat sa le multumesc "cu precadere" si in mod special celor trei: “Radu”, “Pasarici” si “Stanica”.

PS: Nomenclatorul folosit e pur metaforic. Cei care au trecut pe "bancile scolii de profil" cunosc termenii generici. Orice asemanare cu realitatea e pur intamplatoare

Niciun comentariu: