luni, 21 martie 2011

Pacat de fata lui Adrian Severin



Ce m-a dezamagit Adrian Severin. Mult timp liderul PSD-istilor europeni a avut in ochii mei o imagine destul de buna. Nu stiu exact care sunt calitatile sale dar asa dupa cum l-am mai vazut la emisiunile tv mi s-a parut destul de pregatit si destul de axat pe problemele de politica externa. Un politician cu un discurs bun, cu o bogata experienta diplomatica si nu numai. E clar insa ca distinctia de parlamentar european este o demnitate publica cu o puternica incarcatura simbolica si diplomatica decat una cu reala forta politica (cel putin pentru cazul Romaniei). Actul lui Severin mi se pare total pueril. Prost sa fii(cu scuzele de rigoare pentru duritatea limbajului) sa cazi intr-o asemenea capcana. Adrian Severin nu era politician de ieri. In fine, e un gest care trage o palma Romaniei dincolo de apartenta politica. Ce e iar regretabil e faptul ca europarlamentarul nici macar nu a mai avut decenta (inca) sa-si dea demisia asa cum au facut-o ceilalti "doi patimiti". A ramane in functie din postura independentului mi se pare total lipsit de demnitate. Apoi faptul ca si-a dat demisia din functiile nationale ale PSD-ului mai ca nici macar nu mai are importanta. Daca era demn pana la capat trebuia sa renunte la tot. Repet faptul ca e in PSD nu mi se pare relevant. Putea fi in PNL sau in PD-L. Actul in sine se judeca (de opinia publica cel putin) si omul. Ce mi se pare insa dezamagitor este reactia PSD-ului la nivel national. Victor Ponta ar fi trebuit sa ia o decizie de genul omologilor sai pentru "patimiti" chiar daca era pentru insusi Adrian Severin.
Pana una alta, numele Romaniei apare in scandalurile de coruptie politica la nivel comunitar. Si e atat de urat!

Niciun comentariu: