vineri, 24 decembrie 2010

Reglementari de Ajun



Pana si in Ajunul Craciunului poti scrie ceva politic. Abia ce ma deconectasem putin de la acestea, ca a aparut un subiect "de interes national": reglementarea activitatii sexuale a detinutilor. Ce e drept la sfarsit de an agenda politica e extrem de incarcata. Daca in anii trecuti se faceau reglementari de genul: nu ai voie cu capacul de la baie pe partie, acum subiectul acesta. Fara indoiala ca trebuie sa ne punem in concordanta cu aquis-ul comunitar, dar mi se pare oarecum comic si discutabil, ca sa nu folosesc alti termeni. Te intrebi simplu: ce o fi calculat si cum Boc si ai sai si apoi europenii (daca asa spun normele comunitare) in ecuatia ca detinutii pot sa-si vada jumatatile o data pe luna in primele trei luni si apoi o data la trei luni. Te intrebi apoi daca toate puscariile au camere speciale de "cazare" a "intrevederii", daca or fi conditiile bune, cate ore, mai mult sau mai putin, pot sa stea, sa se vada, daca sunt supravegheati sau nu. Un adevarat chin "al gandirii". Si apoi de ce in primele trei luni doar o data lunar si apoi trimestrial? "Genul asta de matematizare" mi se pare comic. Pe de alta parte, mi se pare, spuneam, discutabil. Noi inca n-am reglementat multe aspecte care tin de viata noastra in general. Culmea ca altii au facut-o. Parca iar ne zbatem intr-un fel de "anticivilizatie". Dincolo de toate astea, stirea mi s-a parut "buna". Ce mai, de interes national!

Niciun comentariu: