sâmbătă, 2 iulie 2011

In umbra gigantilor: Amitai Etzioni

Cautam de ceva vreme (mai mult in disperare de cauza) operele lui Amitai Etzioni. Acu vreo cativa ani mi-am achizitionat "Societatea monocroma" pe care am rasfoit-o si citit-o mai mult in diagonala dar fara indoiala ca meritul autorului era si este incontestabil.
Ce-i drept ce ma interesa pe mine era sa vad scrierile autorului pe problematica deciziei si nu pe relatii internationale si problematica democratiilor. Asadar am tot cautat in ultimele zile scrierile sale mai vechi sau mai noi. Normal, pe Academics n-am gasit mare lucru desi ceva-ceva gasisem. Un articol sa-l cumpar costa in jur de 30-40 de dolari in cele mai bune cazuri (si e vorba de un singur articol ca sa nu mai zic ca mie mi-ar trebui si-mi trebuie mult mai mult).
Asta fiind starea lucrurilor, am dat o simpla cautare pe "maleficul" Google dupa numele autorului. Printre primele trimiteri la lista de redare gasesc si site-ul - blogul Profesorului Etzioni. Vazusem si zilele trecute solutia gasita dar, recunosc, m-am ferit in a intra. Plecand de la presupozitia ca blogurile si site-urile personale sunt mai mult "for fun", un fel de promovare (in cele mai multe cazuri mediocra), am evitat. Cum gandurile ma tot invarteau in jurul ideii ca trebuie sa-mi gasesc si sa-mi fac o baza de date a scrierilor sale (macar ceva articole) in timp pentru a-mi face o idee clara la originile ideilor si nu din ce au spus altii, am intrat pe site-ul profesorului.
Cum sunt extrem de putine lucruri si oameni care ma mai pot impresiona la modul real, surpriza a fost una total placuta. Inca o data in plus am inteles ce inseamna sa fii om de valoare sa-ti cunosti valoarea si sa stii sa o si impartasesti cu "restul muritorilor" care aspira cel putin macar intr-un moment la a sti mai mult.
De fapt despre ce e vorba: pe blogul profesorului am gasit tot ceea ce imi era necesar: toate articolele sale arhivate cronologic si chiar mai mult decat imi era necesar. Asta e link-ul spre site-ul sau: Amitai Etzioni., spre BLOGUL SAU si AICI merita sa ajunga oricine este interesat de o asemenea lectura.

Niciun comentariu: