miercuri, 16 februarie 2011

De la cravata la politica



Imi plac cravatele. M-au fascinat in asa masura la un moment dat incat m-am apucat si am invatat de una singura sa fac nod. Doi: imi plac nodurile frantuzesti la cravata si tipul asta stiu sa-l fac. Acum, felul cum iti asortezi cravata e un act de dichis. Sa nu iti pui o cravata in dungi daca e asa costumul sau daca si camasa nu e intr-o culoara, obligatoriu cravata trebuie sa fie. Sunt tot felul de reguli si reguli, mai ales daca iti propui un stil clasic. Acum, ca intre cravata si politica este o stransa legatura, nu m-am gandit la modul serios. Parea mai mult un fel de subiect pentru asa-zise reviste glossy. Germanii au demonstrat insa contrariul. Am vazut pe Tvr Cultural o emisiune legata de obligativitatea purtarii cravatei in Bundestag. Emisiunea era de-a dreptul interesanta, spunand ca parlamentarii germani au fost obligati sa poarte cravata la intruniri, cu atat mai mult daca aveau de tinut un discurs in Parlament. Cravata, ca accesoriu putea chiar sa spuna daca esti parlamentar de origine est-germana sau din fosta RFG. Culorile sobre(alb, negru, gri, albastru inchis) erau preferate de parlamentarii din fosta RDG, pe cand putina culoare era pigmentata in tinuta celor vest-germani. A fost o adevarata revolutie cand Gerhard Schröder a sustinut primul speech in plen fara cravata. De fapt, e considerat revolutionarul tinutelor fara cravata din Bundestag o a doua asa-zisa revolutie inregistrandu-se atunci cand Verzii au intrat si ei in Parlament si au mers si pe tinutele casual. Acum e cert ca si la noi cravata e asa ca un fel de "lanterna" a partidului. La PSD am vazut ca e folosita cravata rosie asortata cu camasa alba sau bleu, am vazut cravate galbene si la PNL, iar la PD-L probabil ca initiatorul modei "vestitei cravatei visinii-violet" e Emil Boc. Mai ramane ideea de cravata portocalie. Ma intreb pe viitor ce fel de cravata vor purta membrii USL. Ca tot era in trend acum vreo doi-trei ani cravata cu picatele, poate va fi una rosie cu picatele galbene. Sau poate vor trece la papion. E de vazut...

Niciun comentariu: