sâmbătă, 31 ianuarie 2009

Cadrane…

Am “rasfoit” paginile ziarelor. Aproape nimic nu mi-a atras atentia. Facand un top al stirilor cateva mi-au ramas totusi in minte.

Una: “Cosmin Coman a fost numit in sfarsit secretar de stat la Ministerul Finantelor”. Nu mai auzisem nimic in ultima vreme, iar unii “parca zambeau pe sub mustati”. Chiar ma gandisem sa pun zilele trecute pe blog ceva de genul “Va mai fi numit Coman secretar de stat?” la o categorie care ar fi putut suna cam asa: “Intrebarea zilei”. Uite ca am si raspunsul.

Alta: “Italienii au incercat sa linseze fiarele din Iasi”, articol ce povesteste despre cei trei tineri care au comis acel viol in Italia. Am mai spus-o si o mai spun: ne mai trebuie mult timp (dupa unii cercetatori, analisti, futurologi circa vreo patru generatii) pana cand sa intram si noi in randul statelor civilizate. Deocamdata, ce pretentii sa mai avem.

Inca una: “Armele de la Ciorogarla sunt de negasit”. Sincer, tind sa ma raliez si eu pozitiei exprimate de Victor Ciutacu (acu vreo doua zile): cum de se potriveste atat de bine faptul in sine cu legea anterior data privind securitatea nationala si controlul corespondentei? Cand s-au petrecut evenimentele de la 11 Septembrie din America au aparut si asa-zisele “teorii ale conspiratiei”. Unii tind si acum sa le infirme, altii inca mai calculeaza unghiuri, pozitii si grade de inclinare ale avionului care s-a pravalit peste Pentagon. Cine stie, poate construim in vitro “teorii ale formelor fara fond” si apoi cream si fondul.

O alta: “Lupu (ex-PSD) vrea sa-l scoata pe Fenechiu-PNL din Prefectura”, zice newsiasi.ro. Pe asta, abia ce am vazut-o. Nici nu am apucat sa o citesc. Oricum, singurul lucru care imi atrage, de fapt, atentia e titlul: (ex-PSD) versus PNL.

Si sa mai adaug una: “Simbata, la 12, se transeaza lupta interna din PD-L Iasi”. Va fi interesant de vazut care va fi “scena balconului”. Nu cred ca votul de incredere va schimba vreo configuratie interna din PD-L asa cum nici alegerile interne din PSD nu vor aduce altceva decat consolidari de pozitie.

In final, m-am tot chinuit sa gasesc un articol sa inteleg cum s-a impartit bugetul. Nu am gasit. Pot sa inteleg, insa, ca procesul in sine e unul laborios si “nu de discutat pe hol”, vorba domnului ministru.

Niciun comentariu: